pappasunge.blogg.se

Mitt nya liv

Publicerad 2013-03-26 19:56:00 i Vardag,

Mycket har hänt i mitt liv på bara ett halvår. Dessutom bara positiva saker. Kan knappt förstå hur livet kan förändras så fort, att saker i livet förändras på sätt som man aldrig hade förväntat sig.

För sex månader sen var jag singel, hade slutat festa, jobbade näst intill hela tiden vilket ledde till att jag träffade mina vänner mer sällan. Jag var bara på jobbet, annars hemma och låg framför tvn, träffade mina vänner då och då. Låter trist, men jag var väldigt nöjd över livet just då. Jag älskade mitt jobb och la hellre min tid på det än att vara ute på krogen. Jag började planera mitt liv mer och mer. Att skaffa pojkvän var absolut inte planen, att flytta ihop med någon var helt uteslutet. Jag visste precis vart jag ville bo och hur min lägenhet skulle se ut. Jag ville bo i Örebro i min helt egna lya. Jag började till och med söka jobb där. Jag ville resa och uppleva mina drömmar, inte skaffa barn innan jag blev typ 27 år, jag hade helt annat för mig.

För fem månader sen började jag få kontakt med en kille som intresserade mig. Sen den dagen för ungefär fem månader sen har vi inte varit utan varandra en enda dag. Idag bor vi ihop i en etta och han är min största kärlek och min framtid. Det finns inget annat jag vill än han. Mina tankar om livet har totalt förändrats. Visst har jag mina drömmar kvar, men där är han med. Vi ska resa ihop, göra allt jag har velat, fast tillsammans. I framtiden vill jag bära hans efternamn och bli mamma till hans barn, och det innan 27 år!!

Idag är jag mer än nöjd med mitt liv. Brukar ligga och tänka på allt jag har upplevt på inte ens ett halvår, tänk att det fanns en människa som kunde fånga mig så hårt. Trodde inte ens du fanns någonstans i min framtid. Vi var ganska olika varandra när vi träffades, men har hittat varandra på vägen. Jag kan inte hitta en pojkvän som bryr sig, hjälper och förstår mig så bra. Min finaste skatt.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela